САЗНАЈТЕ НЕШТО ВИШЕ О НАМА

 

У петак, 31.03.2023. у холу наше школе се представио музичар Драган Којовић Која. Одржао је један весео концерт који је био намењен ученицима млађег узраста, те су с тога и присуствовала деца другог разреда са својим учитељицама Слађаном Ђукановић и Љиљаном Цатић. Деца су заједно са гостом певала песме и уживала од почетка до краја концерта. Истог дана је за ученике трећег и четвртог разреда организована представа Мачак Тоша у извођењу глумца Књажевско - српског театреа Милоша Крстовића и Драгана Којовића Које. Ученици су са својим учитељицама громким аплаузом поздравили глумце. Циљ је био да се код ученика шири музичка, сценска, позоришна култура.

 

Окружно такмичење из математике за ученике основних школа одржано је у суботу 18.03.2023. године у Првој крагујевачкој гимназији. Честитамо нашим ученицима, учитељицама Сузани Тасић, Сузани Миловановић, Емини Златар и наставници Гордани Стевановић.

Лара Ђусић 3/1 II награда

Уна Миланов 3/1 III награда

Милица Ћирковић 4/4 I награда

Огњен Влашковић 4/1 II награда

Дуња Шапоњић 5/5 похвала

 

Објављени су коначни резултати такмичења Кенгур без граница 2023. Ученица Нина Симић II3 (учитељица Виолета Стошић) се пласирала за финално такмичење које ће бити одржано у јуну. Честитамо ученицима, учитељицама и наставницама на постигнутим резултатима!

 

У суботу 10.3.2023. године у ОШ ,, Станислав Сремчевић", одржана је 54. Смотра рецитатора, под називом ,,Песниче народа мог'' . Нашу школу су представили ученице другог разреда

* Елена Јовановић - 2/1, учитељица Сладјана Дјукановић

* Ива Радуновић - 2/2, учитељица Љиљана Цатић

*Јана Крстић -2/3, учитељица Виолета Стошић

*Ленка Ускоковић -2/5, учитељица Светлана Милановић

Ученица Јана Крстић освојила је специјалну награду.

 

Центар за образовање Крагујевац у сарадњи са Школском управом је организовао четврти по реду (други акредитовани) стручни скуп „Стварамо заједно“. Скуп је одржан 11.03.2023. године у Првој крагујевачкој гимназији. На њему су представљени бројни примери добре праксе из предшколских установа, као и основних и средњих школа. Нашу школа је имала два тима. Биљана Живковић, Драган Раковић и Милан Петровић представили су пројекат ,,Пусти корак и победи”. Емина Златар у сарадњи са колегиницом Наташом Белић из ОШ ,,Рада Шубакић”, Гружа, представиле су свој рад на eTwinning пројекту ,,Свака звезда у Андерсеновом свету лети ка неком детету”. Представљени радови наћи ће се и у електронском зборнику. U Kragujevcu održan sručni skup „Stvaramo zajedno“ - YouTube ( преузет линк са YouTubе)

 

У нашој школи је 16.03.2023. године, одржано међународно математичко такмичење ,, Кенгур без граница“ 2023. Циљ такмичења је повећање интересовања за математику, природне науке, повећање степена логичког и комбинаторног мишљења као и примене стеченог математичког знања. Ученици наше школе, њих 204 (I –57 ученика, II - 37 ученика, III - 40 ученика, IV- 27 ученика, V- 21 ученика, VI – 7 ученика, VII - 9 ученика, VIII - 6 ученика) је било пријављено а сличне задатке су истовремено решавали са ученицима из преко 90 држава у целом свету. Као награду за учешће у овом такмичењу, добили су прикладне поклоне.

 

Одавање почасти поводом обележавања страдања крај спомен обележја ,,Талац" на Метином брду. Дана 2.3.2023.год. ученици II4 су са учитељицом Недом Вељовић присуствовали помену и присетили се страдања недужних људи који су 1942.год. дали животе за своју отаџбину

 

Дана 5.01. 2023. године, ученици су, у пратњи наставница историјске и еколошке секције, ишли у традиционално брање Бадњака. У свечаној атмосфери и лепом расположењу исекли су Бадњак и унели у школу али и у своје учионице.

 

Ученици 4/1 и учитељица Емина Златар били су учесници једног великог међународног пројекта чији је оснивач Жељана Радојичић Лукић. Ово је био Модул 5 пројекта Чаробна Интеркултурална Мрежа Пријатељства ‒ Калеидоскоп врлина ( А MAGICAL INTERCULTURAL FRIENDSHIP NETWORK ). Трајао је девет недеља. У свакој је обрађена по једна тема на креативан начин. Био је усмерен на људске врлине. У пројекат смо ушли из радозналости. Кренуло се са довољном дозом самопоуздања, одговорности и поверења, одлучни и упорни да покажемо своју оригиналност, сналажљивост и креативност. Модул је имао за циљ да ученици препознају своје врлине, открију нове и обогате већ постојеће.

https://wakelet.com/wake/eVZTbleDvQFzofVC-Lszi

 

Јединствена празнична и чаробна атмосфера у нашој школи започиње сваког децембра. Наставница ликовне културе Ана Стевановић је украшавањем бине дочарала праву празничну идилу. Чаролија је и ове године испунила нашу школу. Крај полугодишта је и прилика да се ученици и њихови родитељи као и наставници опусте док очекују предстојеће празнике. Тим поводом је и организована новогодишња бајка.

Учитељица Виолета Стошић је са својим ученицима 2/3 припремила представу Новогодишња бајка. Насмејана и задовољна лица наших ученика, предшколаца и њихових родитеља најбоља су награда за уложени труд.

Снимак представе можете погледати на следећем линку: https://youtu.be/XiLatfSXhzI

Виолета Стошић и ученици 2/3

Својим приредбама и представама у новогодишњој чаролији за ученике и родитеље својих ученика, учествовале су учитељице Слађана Ђукановић, Ирена Ђорђевић и Светлана Милановић.

Слађана Ђукановић и ученици 2/1

Ирена Ђорђевић и ученици 3/4

Светлана Милановић и ученици 2/5

 

У оквиру активности предвиђених за ову годину, чланови историјске секције, у пратњи наставнице Сање Срејић, су посетили спомен- кућу Светозара Марковића, познату и под називом кућа проте Милоја Барјактаровића. Ученици су имали прилику да виде сталну поставку музеја под именом” Политички живот у Крагујевцу у другој половини XIX века”. У три целине представљени су политички живот у Кнежевини Србији, од постанка уставобранитељске опозиције у време кнеза Милоша Обреновића, до појаве првих политичких струја, претеча политичких партија, период боравка Светозара Марковића у Крагујевцу и његовом политичком деловању, као и период формалног оснивања политичких партија у Србији 1881. године. У оквиру мултимедијалног дела сталне поставке, ученици су погледали и 3D приказ путање којом се кретала поворка током демонстрација Црвени барјак 1876. године и холограм Светозара Марковића. На крају посете организована је едукативна радионица “ Светозар Марковић у Крагујевцу” у оквиру које су ученици добили задатак да се ставе у улогу новинара и осмисле питања којима би интервјуисали Светозара Марковића. Ученици су били веома активни, инспирисани и креативни у разговору са кустосом Наташом Милосављевић.

 

Ове школске године 12.12.2022. у ОШ "Вук Стефановић Караџић" је по девети пут обележен Дан физикe, приказом eTwinning пројеката које су реализовале Биљана Живковић, наставницa физике и Емина Златар, учитељица. Приказани пројекти су на националној eTwinning конференцији „Инклузија у новој образовној стварности“ добили националне ознаке квалитета. eTwinning пројекти – виртуелни пројекти који се спроводе на eTwinning порталу са циљем унапређења првенствено дигиталних и сарадничких компетенција наставника и ученика, а затим и интернационализације установа и интегрисања аспекта мултикултуралности у редовни васпитно - образовни садржај. eTwinning националне ознаке квалитета јесу први степен признања наставницима у eTwinning заједници за њихово учешће на eTwinning пројектима. Учитељица Емина Златар је у свом одељењу III/1 реализовала eTwinning пројекте Свака звезда у Андерсеновом свету, лети ка неком детету и Албум мога завичаја. У току пројекта Свака звезда у Андерсеновом свету, лети ка неком детету деца су се ближе упознала са Андерсеновим бајкама, као најлепшим бајкама које прате једно детињство. Сврха пројекта Албум мога завичаја била је да подстакне ученике на истраживање културне и природне баштине о граду у коме живе као и о широј околини - завичају. Ученици су развили одговорно понашање према наслеђу наших предака као и љубав према свом граду и завичају. Наставница физике Биљана Живковић, са члановима секције Хокус-покус реализовала пројекат Magična naukica/ Magical science. Пројекат је трајао од септембра до маја. Сваког месеца је изведен најмање један експеримент на дату тему: eксперименти са водом, бојама, ваздухом, содом бикарбоном, балонима, биљкама и по слободном избору. У свим е Twinning пројектима ученици, учитељи и наставници, подстакнути на сарадњу и коришћењем савремених технологија, стварали своју колекцију дигиталних материјала. Овогодишња eTwinning национална конференција „Инклузија у новој образовној стварности“ је одржана 23. септембра 2022. године у хибридном формату – уживо у хотелу „Метропол“ у Београду и онлајн путем преноса на YouTube -у који је био отворен за најширу публику. Конференција је завршена уручивањем eTwinning ознака квалитета награђеним васпитачима, учитељима и наставницима за 2021/2022. годину. Биљана и Емина су такође поделиле своја искустава са радионице: Окружења за учење и нагласиле да им је посебно задовољство је било уживо срести и разменити искустава са колегиницама са којима су реализовале онлајн eTwinning пројекте. Такође су упознале своје колеге са мобилностима у којима су учествовале у оквиру Еразмус+ К2 пројеката у претходном периоду: „Climate Heroes- Let's save the planet!” (Литванија) и „A Melting Pot of Nowadays“ (Словенија). Након приказа пројекта сви учесници учествовали у дискусији. Сложили су се тим да приказани начини рада ученицима омогућавају учење које захтева активно учешће, стално „умрежавање“ појмова и интеграцију знања, развијање језичких и дигиталних компентеција. „Не можеш другоме дати своје знање, можеш му помоћи да га открије у себи.“ Г.Галилео

 

Пројекат на еТвининг платформи реализован је 2020.године. Циљ овог пројекта је био да ученици кроз различите дигиталне алате представе и открију важност очувања природних ресурса као што су вода, ваздух, биљке, мир. Учесници овог пројекта су били колеге и њихови ученици из Турске, Хрватске, Белгије, Португалије и Италије.Крајњи продукт је Падлет на коме су забележене све активности пројекта који је трајао целе школске године. За овај пројекат учитељица Виолета Стошић и њни ученици , одељење IV-3, dobili su Evropsku oznaku kvaliteta.

I'm Getting Inspired From Life, Converting With Technology (padlet.com)

 

Чланови еколошке секције су у циљу подизаља свести о заштити животиња направили пано посвећен овој теми. Сазнали су које су врсте заштићене, о важности животињског света и позитивном утицају који животиње имају на наше животе.

 

Почетком октобра укључили смо се у међународну манифестацију којом се популаризује кодирање широм света – Недељу кодирања (од 8. до 23. октобра). Одељење 4/1 (учитељ Емина Златар) је било пријављено за две активности: Великодушна јесен и Ти мени, ја теби. Повезујући српски језик и пројектну наставу, ученици су се бавили кодирањем користећи квадратну мрежу. Стварали су занимљиве слике јесени (лишће, плодове). Стварали су ликове из Гримових бајки (eTwinning пројекат). Овим укључивањем популаризујемо кодирања јер је важно за развој наклоности према дигитализацији, за учење језика, комуникативност, креативност и решавање проблема већине компетенција за 21. век. За успешно спроведене активности, ученици су добили сертификате.

 

eTwinning конференција „Инклузија у новој образовној стварности“ Овогодишња eTwinning национална конференција „Инклузија у новој образовној стварности“ је одржана 23. септембра 2022. године у хибридном формату – уживо у хотелу „Метропол“ у Београду и онлајн путем преноса на YouTube -у који је био отворен за најширу публику. Конференцији је присуствовало преко 140 просветних радника у хотелу Метропол, а пренос на YouTube каналу Фондације Темпус је током конференције погледало скоро 500 људи. Конференција је завршена уручивањем eTwinning ознака квалитета награђеним васпитачима, учитељима и наставницима за 2021/2022. годину. Уручене су и награде EITA (European Innovative Teaching Award) eTwinning и Еразмус+ амбасадоркама Наташи Врапчевић и Јасмини Милићевић. eTwinning националне ознаке квалитета јесу први степен признања наставницима у eTwinning заједници за њихово учешће на eTwinning пројектима – виртуелним пројектима који се спроводе на eTwinning порталу са циљем унапређења првенствено дигиталних и сарадничких компетенција наставника и ученика, а затим и интернационализације установа и интегрисања аспекта мултикултуралности у редован васпитно - образовни садржај. eTwinning националне ознаке квалитета за своје пројекте добиле су и наше клегинице: Емина Златар, ОШ „Вук Стефановић Караџић", Крагујевац за пројекте: • Свака звезда у Андерсеновом свету, лети ка неком детету/ Svaka zvezda u Andersenovom svetu, leti ka nekom detetu • Album moga zavičaja/ An album of my homeland Биљана Живковић, ОШ „Вук Стефановић Караџић", Крагујевац за пројекат: • Magična naukica/ Magical science Имале су прилике да чују предавања домаћих и страних излагача и да активно учествују у једној од три паралелне радионице: - Развијање инклузивне културе у школама и предшколским установама - Окружења за учење - Еколошка одрживост. Посебно задовољство је било уживо срести и разменити искустава са колегиницама са којима су реализовале онлајн eTwinning пројекте.

 

Гљиварско друштво Шумадија организовало је 17.09.2022. године изложбу гљива у свечаној сали ПМФ-а. Чланови еколошке секције су са наставницама Тањом Миладиновић и Миљом Миловановић посетили ову изложбу. Имали су прилику да виде 380 врста гљива убраних на Копаонику, Гочу, Јеловој гори, али и у шумадијској котлини, на Руднику, Црном врху, Гледићким планинама, Јешевцу и Котленику. Изложба је била едукативног карактера тако да је указано и на значај очувања ретких и заштићених гљива које могу да се нађу на нашем подручју, али их не треба брати, како би се очувала њихова популација на овим просторима.

 

Чланови еколошке секције са наставницама биологије Тањом Миладиновић и Миљом Миловановић посетили су 18. Шумадијски сајам пољопривреде. Више од стотину излагача сточарске и биљне производње представило је своје производе. Ученици су обишли изложбе крава, оваца, коза, конја, паса, птица и ситних животиња. Велику пажњу су им привукли штандови са домаћим производима које су могли да пробају. Сви су врло задовољни посетом и добијеним поклонима.

 

Ученици III/1 су били учесници пројекта ,,Албум мога завичаја". Сврха овог пројекта је била да подстакне ученике на истраживање културне и природне баштине о граду у коме живе као и о широј околини - завичају. Завичај се више воли и носи у срцу ако се о њему више зна. Зато су кроз низ различитих активности истраживали прошлост нашег града, истакли његове лепоте и помоћу дигиталних алата представили пројектним партнерима. Ученици су развили одговорно понашање према наслеђу наших предака и развили љубав према свом граду и завичају. Пројектне активности су реализоване од октобра 2021. до јуна 2022.

https://wakelet.com/wake/EZA96GERPrHAUmog2yqoS

 

У одељењу III/1 спроведен је eTwinning пројекат Свака звезда у Андерсеновом свету, лети ка неком детету. У току пројекта деца су се ближе упознала са Андерсеновим бајкама, као најлепшим бајкама које прате једно детињство. Ученици су се кроз низ активности упознали са бајком као књижевном врстом, драмским текстом и наступом на сцени, луткарством и применом лутака у настави, креирањем сценског простора, као и самосталног литерарног и ликовног изражавања, израдом читалачког дневника бајки, дигиталном сликовницом, израдом постера и флајера и свега онога што ће бити у циљу промовисања пројекта.

https://wakelet.com/wake/jrm-m81epP3YHyXqTN9u5

 

Oве године одржан је XXXIX Републички семинар о настави физике у хотелу "Дивчибаре“ на Дивчибарама од 19. до 21. маја 2022. године. Програм Семинара је обухватао позивна предавања, угледне часове, усмена излагања, постер секцију, радионице. Традиционално, семинар су пратиле изложбе наставних средстава, уџбеника и књига из физике. У току семинара одржаане су седнице Савета Одељења ДФС за основно и средње образовање, као и Скупштина Друштва физичара Србије. Одржаан је и округли сто на тему Отворена питања у вези државне матуре. Учесници семинара биле су и наше колегинице Светлана Николић и Биљана Живковић. Наша колегиница, Биљана Живковић, учествовала је у раду семинара као коаутор и излагач два рада: Да ли су атоми битни? Биљана Живковић, Слађана Вукомановић, Вера Маринковић, ОШ „Вук Стефановић Караџић“ и Сава Илић, ОШ „ Свети Сава“ из Аранђеловца Наставни приступи изучавању звука у дигиталној лабораторији Ивана Круљ, Академија техничко-васпитачких струковних студија, Ниш Биљана Живковић, ОШ „Вук Стефановић Караџић“ , Крагујевац

 

Чланови секције Хокус-покус су ове године посетили десети по реду Фестивал науке ,,Дај(т)е се на знање” у Првој крагујевачкој гимназији, који је одржан у четвртак, 05.05.2022. године Тема овогодишњег Фестивала је била ,,ОНИ СУ ПОМЕРАЛИ ГРАНИЦЕ“.Своје радове и експерименте приказали су ученици Првекрагујевачке гимназије али и ученици и наставници средњих и основних школа из Крагујевца: Медицинска школа, Прва техничка школа и Трећи крагујевачки батаљон, као и гости из других држава: Гимназија из Љубљане и Вараждина. Модернизацију у свету високог образовања, представљени су кроз презентације многих факултета Универзитета у Крагујевцу, као што су ПМФ (сви институти) и Факултет инжењерских наука.

 

У периоду од 08. до 14. априла 2022. године, реализован је пројекат Научног клуба Крагујевац, (ЗИМСКА) ШКОЛА ФИЗИКЕ, IV КОЦКИЦЕ ЗНАЊА У ЧАШИ ВОДЕ. У оквиру ШКОЛЕ ФИЗИКЕ ученици наше школе, чланови секције ХОКУС-ПОКУС, активно су учествовали у 5 потпуно нових радионица, за које смо мисаоне активности подигли на виши ниво при решавању проблемских задатака, реализацији реалних и виртуелних експеримента и вези са ВОДОМ. 1.КОЦКИЦА ЛЕДА У ЧАШИ ВОДЕ: одређивање густине воде на три различита начина; 2.МАСА КАПИ ВОДЕ БЕЗ ВАГЕ: решавање проблемске ситуације; 3.ХИДРОСТАТИЧКИ И АТМОСФЕРСКИ ПРИТИСАК: виртуелни и реални експерименти- Истраживање на ПхЕТ симулацији и конструкција једноставне ПОЈИЛИЦЕ ЗА ПЧЕЛЕ. 4.ПЛИВАЊЕ И ТОЊЕЊЕ: учење кроз огледе и причу о сили потиска и конструкција Картезијанског гњурца. 5.ВОДА И КЛИМА: Разумевање ефекта стаклене баште уз помоћ ПхЕТ симулације и реализација експеримента ширење воде при загревању (загревање океана, услед глобалног загревања, такође одговорно за подизање нивоа мора и океана). Извештавањем на крају сваке радионице ученици су развијали вештину научне комуникације. Аутори и реализатори: Биљана Живковић и Ана Марковић

 

И ове године у нашој школи је организована традиционална изложба ускршњих јаја. Изложба је хуманитарног карактера.Велики број деце је учествовао у бојењу и украшавању ускршњих јаја.У организацији су учествовали чланови историјске секције, Парламента,Тима за међупредметне компетенције и предузетништво и Дечјег савеза.За ускршњу декорацију задужена је наставница Ана Стевановић

 

У оквиру пројекта Засади дрво чланови еколошке секције и ученици првог разреда реализовали су активност Гледај како растемо. Активност је намењена подизању степена информисаности и образовања ученика о значају очувања животне средине, садњи садница и њиховом одржавању, као и начину на који треба да брину о природи. Садња две саднице белог бора обављена је у дворишту школе 24. 02. 2022. године. Ученици су упознати о важности очувања животне средине и значају пошумљавања.

КАКО ЗАСАДИТИ ДРВО?

 

Чланови еколошке и етно секције су традиционално 5. јануара 2022. год. ишли у шуму по бадњак. Наставнице Тања Миладиновић, Миља Миловановић и Сања Срејић су им говориле о значају узимања храстовог дрвета за бадњак. Ученици су у добром расположењу убрали бадњак за кућу и школу. Затим је бадњак унет у школу.

 

Наша новогодишња бина, рад наставнице ликовног Ане Стевановић

< < < < < < < <

 

Ове године 10.12.2021. у нашој школи је по осми пут обележен Дан физикe реализацијом две активности:
1.ПРИКАЗ ПРОЈЕКТА „КАКО ЗВУЧИ БУКА“
После уводног излгања Биљане Живковић, наставнице физике, о значају реализације пројеката у настави,  15 ученика 8/1, 8/2 и 8/3 приказало је свој пројекат Како звучи бука. Пројекат је реализован креирањем сарaдничке ППТ у гугл учионици у оквиру наставног предмета физика. Презентација  је настала као резултат спроведених истраживачких активности и мерења буке уз помоћ апликације Sound Meter. Приликом рада на овом пројекту ученици су међусобно сарађивали, критички вршили селкцију информација, развијајући дигиталну компетенцију, која им је у неопходна  у 21.веку .
Након приказа пројекта сви учесници: ученици и наставници, су учествовали у дискусији јер је тема актуелна. Ученици су самопроценили свој рад на пројекту уз помоћ Kahoot анкете.
Сви присутни наставници су били задовољни самим приказом пројекта. Сложили су се тим да  приказани начин рада у настави ученицима омогућава учење које захтева стално „умрежавање“ појмова и  интеграцију знања.

2.ПРЕЗЕНТАЦИЈА ПРОЈЕКТНОГ ЗАДАТКА „СИЛА“  И ДЕМОНТРАЦИЈА ОГЛЕДА
За предвиђени број часова ове тематске целине и са добро испланираним активностима,  ученици су успешно израдили и представили решење пројектног задатка «СИЛА». Акценат је на подстицању иницијатива и креативности, успостављању сарадничких и вредносних ставова код ученика.
Фазе пројекта: 
Фаза 1: представљање тема, формирање група и одабир теме;
Фаза 2: Одабир материјала и средстава, разматрање додатне подршке предметног наставника у зависности од теме;
Фаза 3: Планирање времена и избор стратегије за решавање задатка у складу са роком за предају рада;
Фаза 4: Прикупљање и проучавање материјала, израда задатка и припрема за излагање;
Фаза 5: Представљање резултата пројектног задатка, дискусија и процена/самопроцена урађеног (наставник обезбеђује услове за што успешније излагање, усмерава дискусију и врши евалуацију урађеног са прецизном повратном информацијом).

Циљ је развијање и неговање: поступности, повезивања и изградње сопствених стратегија учења, вршњачког учења, вредновања и самовредновања постигнућа.
Пројектни задатак је садржао корелацију са наставом информатике и рачунарства и сарадњу са учитељима нижих разреда.
Искуство са прошлогодидшњим пројектом нам је помогло да проширимо пројекат на ниже разреде. Ученици шестог разреда су презентовали своја решења пројектог задатка нижим разредима. Говорили су им о електрицитету, Земљиној тежи, магнетима,...
Ученици су вредновали свој рад у групи и рад других група помоћу гугл упитника. Резултати анкета су показали да су сви ученици шестих разреда узели учешће у раду групе, да су високим оценама оценили рад својих другова и да су били изузетно задовољни како су ученици нижих разреда прихватили њихов рад. Комплетан материјал се налази на гугл учионицама тако да су и родитељи могли да прате активности деце.
Такође, свим ученицима је подељена анкета коју је креирао директор школе, која нам је дала одговоре да су ученици задовољни радом  креираних гугл учионица.
Због актуелне епидемиолошке ситуације изазване вирусом  Ковид – 19, резултати пројекта су:
-  подељени са колегама преко школског сајта, гугл учионице и вибер групе
- ученици су испоштовали све епидемиолошке мере.

Део атмосфере са часова вршњачке едукације.

Дељење наученог из физике из области "СИЛА“ које су поделили чланови група са млађим разредима. Било је јако занимљиво и наши млађи другари су видели шта их чека за неколико година кроз занимљиву презентацију, огледе и хамер. Фотографије су са нама поделиле учитељице: Гордана Николић, Весна Михајловић Јевтић и Сузана Сунајко Јовић.

 

eTwinning пројекат: https://view.genial.ly/5f99ad3a788cf30d9622fe16/presentation-dragons-and-fairies-2020

Почетком октобра 2020. године, на eTwinning платформи је покренут пројекат ,,DRAGONS AND FAIRIES 2020". У њему су учествовали наставници из Србије, Хрватске, Португалије, Италије, Румуније, Естоније, Холандије, Пољске, Туниса, Грузије, Босне и Херцеговине, Северне Македоније, Украјине, Грчке, Турске са својим ученицима. Циљ пројекат Dragons and fairies 2020 је био мотивисање учеика да стварају приче на свом матерњем језику и исте илуструју. Спроведене су бројне активности. На самом почетку је било представљање партнера, наставника и ученика. Уследило је представљање градова и школа. Истраживали смо о змајевима и вилама у нашој култури и нашој књижевности; проналазили пословице о змајевима и вилама; осмишљавали бајке и исте илустровали. Као заједнички продукт свих учесника пројекта настала је е-књига у Storyjumperu.

 

У оквиру eTwinning пројекта ,,Шарене чарапе за дечије осмехе”, који се спроводиу месецу марту, ученици 2/1 су својим активностима исказали подршку деци са Дауновим синдромом. Најпре су упознати са причом о шареним чарапама и зашто се сваке године на први дан пролећа, обележава Светски дан Дауновог синдрома. Овај датум је изабран зато што се баш на 21. хромозому догађа аномалија која узрокује ову болест.
Циљ је да ученици сагледају свет из угла детета са Дауновим синдромом. Направљен је плакат, беџ, ученици су у пару дизајнирали чарапе. Једну активност су спровели код својих кућа, носили су различите чарапе и исте фотографисали. Ношењем различитих чарапа показали су подршку како би се деци са Дауновим синдромом осигурало место у вртићима, школама, друштву.

 

Наше колеге које су снимале часове за РТС:
* Гордана Стевановић
  Математика - 7.разред
68. Сабирање и одузимање полинома ( утврђивање )
28.јануар 2021.год.

* Миља Миловановић
  Биологија - 5.разред
35. Водене и амфибијске животиње, водене биљке ( утврђивање )
28.јануар 2021.год.

* Гордана Марковић
  Математика - 3.разред
86. Праве и углови ( утврђивање )
1.фебруар 2021.год.

* Мила Савић - Томић
  Енглески језик - 8.разред
18. Reported requests, commands and suggestions ( Исказивање молби, наредби и предлога ) ( обрада и утврђивање )
2.фебруар 2021.год.

* Виолета Стошић
  Математика - 4.разред
88. Мрежа за модел коцке ( обрада )
3.фебруар 2021.год.

* Слађана Вукомановић
  Хемија - 8.разред
34. Хемијска својства угљоводоника - 2.део ( обрада )
3.фебруар 2021.год.

* Биљана Живковић
8. разред - Физика
37. Електрична отпорност проводника (обрада)
8.фебруар 2021.год.

* Ивана Ломигора
  Српски језик - 1.разред
92. Глас и писано слово О ( обрада )
9.фебруар 2021.год

* Никола Ненковић
  Српски језик - 7.разред
74. Реченични чланови и синтагме ( вежбање )
9.фебруар 2021.год.

* Јелена Миковић
  Српски језик - 8.разред
74. Поредбене и намерне реченице ( обрада )
9.фебруар 2021.год.

* Гордана Видовић
  Енглески језик - 8.разред
20. Simple Present and Past Passive ( обрада и утврђивање)
9.фебруар 2021.год

* Емина Златар
  Српски језик - 2.разред
93. Научили смо штампана слова латинице D d, Dž dž, Đ đ ( утврђивање )
10.фебруар 2021.год.

* Ана Пантић 
  Српски језик - 3.разред
96. Мој дневник читања, припрема за читање домаће лектире " Доживљаји мачка Тоше "- Б. Ћопић ( обрада )
17.фебруар 2021.год.

* Јасмина Љубисављевић
  Свет око нас - 2.разред
40. Седмица, месец, година ( утврђивање )
18.фебруар 2021.год.

* Тина Обрадовић
  Српски језик - 4.разред
97. " Аждаја своме чеду тепа " - Љубивоје Ршумовић ( обрада )
18.фебруар 2021.год.

 

И ове године прваци наше школе су учествовали на ликовном конкурсу који организује Forma Ideale „Нацртај, обоји и освоји“. Учитељица Сузана Тасић послала је ликовне радове ученика 1/1. На конкурс је пристигао велики број радова који су задовољили све прописане пропозиције конкурса. Жири је изабрао најуспешније радове. У конкуренцији ученика првих разреда Србије, наша ученица Софија Шварц 1/1, учитељица Сузана Тасић, је освојила прву награду а то је дечја соба.

 

Дечија недеља се традиционално одвија прве пуне недеље у октобру, са седмодневним програмом на републичком нивоу и активностима планираним на нивоу наше школе, ове године од 5 - 11. октобра . У складу са препорукама Друштва пријатеља деце Србије у нашој школи је направљен Оперативни програм обележавања Дечје недеље. У нашој школи организоване су активности током саме Дечје недеље, али и акције које ће трајати и дуже. Мото под којим смо обележили Дечју недељу ове године је „Подељена срећа, два пута је већа“. Ученици од првог до четвртог разреда су изложили своје радове на тему „Подељена срећа, два пута је већа“ на хамерима у холу школе. Ту су изнели своје виђење дечјих права.

Наставници српског језика и ликовне културе су изабрали најуспешније литерарне и ликовне радове ученика од петог до осмог разреда. Ти радови су изложени у холу школе на п осебном паноу.

Пријем првака у Дечји савез обављен је 9.10.2020.године у учионицама првог разреда. Учитељи првог разреда су организовали малу свечаност у оквиру своје одељењске заједнице. Прваци су поред Добродошлица добили и беџеве. Тиме је Дечји савез наше школе постао богатији за нове чланове.

 

 

У периоду од 1.10. до 16.10. 2020. одељење 2/1 је учествовало у обележавању Дана интелигенције, догађају који је организовала Менса Србије. Ученици су решавали мозгалице (питалице, загонетке, осмосмерке, лавиринте, танграм, математицке домине ...). Ове активности смо искористили и пријавили се за учествовање у EU CODE WEEK од 10.10. до 25.10.2020. Упознали су основе кодирања, без рада на рацунару. За учешће у овом догађају, моју ученици као учесници и ја као организатор, добили смо сертификате. У приложеној презентацији можете погледати чиме смо се бавили. Ученици су били одушевљени спроведним активностима и изразили жељу да и следеће школске године буду део ових дешавања.

 

Online kursevi engleskog jezika

Dragi đaci, Obaveštavamo Vas da smo povodom početka nove školske godine u saradnji sa kompanijom LINK group obezbedili besplatne online kurseve engleskog jezika. ITAcademy kao deo kompanije LINKgroup ovim kursevima pružaju odličnu priliku đacima koji žele da usavrše i unaprede svoje znanje engleskog jezika da postanu što uspešniji u daljem obrazovanju i kasnije u poslu. Ukoliko ste đak V-VIII razreda i želite da unapredite svoje znanje engleskog jezika pozivamo Vas da se prijavite za besplatan online kurs engleskog jezika kod svog nastavnika koji će odlučiti ko će dobiti mogućnost za pohađanje ovih kurseva. Ukoliko budete bili jedan od dobitnika, dobićete poklon kod sa kojim ostvarujete pravo na besplatan kurs. Nakon što dobijeni kod unesete na strani prijave dobićete na mejl sva potrebna uputstva za pohađanje izabranog online kursa. Pozivamo sve đake da se aktivno uključe u usavršavanje znanja engleskog jezika kako bi time sebi otvorili što više mogućnosti za dalje obrazovanje i razvoj karijere.

 

Планом реализације такмичења из математике, који је донело Друштво математичара Србије, уз сагласност Министарства просвете, науке и технолошког развоја, предвидело је да се у четвртак 17.09.2020. одржи и последње од девет, предвиђених такмичења – Међународно математичко такмичење „Кенгур без граница”. С обзиром на актуелну епидемиолошку ситуацију и здравствено-безбедносне услове рада школа, као и на сложеност организације наставе у таквим условима, такмичење у нашој школи је организовано 17.09.2020. у два термина. Учешће је узело 110 ученика. Сви ученици су радили тестове за онај разред који су били у марту 2020. Занимљиве задатке је решавало: 27 првака, 39 другака, 26 трећака, 11 четвртака и 7 петака.

 

Почетком ове школске године, 11.09. 2019. на eTwinning порталу је покренут пројекат под називом РАСТИМО ЗАЈДНО. У њему је учествовало 17 наставника, 13 из Србије и 4 из Хрватске. 
Пројекат је био намењен ученицима и учитељима првог разреда с циљем да се међусобно упознају, сарађују, играју се, уче кроз различите договорене активности и пројектну наставу.  

Током трајања пројекта, спроведен је велики број активности које су биле сврстане у неколико сегмената:
- То смо ми,
- Сарадња ,,уживо”,
- Наше учионице,
- Наши први пројекти,
- ,,Да право свако - дете ужива лако”,
- Толеранција,
- Размена лепих жеља,
- Размена писама,
- GSPD 2020,
- Дан борбе против вршњачког насиља,
- Дан сигурног интернета,
- Растимо заједно,
- Евалуација пројекта.

У оквиру пројекта неки од задатака ученика су били: израда едукативних постера, израда тематских паноа, обележавање значајних датума, сарадња са школом ,,Рада Шубакић”, Гружа на планирању и реализацији тематског дана; креирање филмова који су имали за циљ презентовање реализованих активности.


Спроведене активности:

Продукти настали током спровдених активности:

 

На овом линку је е-књига, заједнички продукт свих учесника пројекта

https://www.storyjumper.com/book/showframe/74945715/TOLERANCIJA#page/1

На завршном састанку Стручних већа млађих разреда одржаном дана 24.06.2020. у просторијама Основне школе ,,Вук Ст. Караџић" у присуству свих чланова већа извршена је дисеминација пројекта.

 

Ризница настала дигиталним алатом

, СУРС Савез учитеља Републике Србије је 07.05.2020. године расписао конкурс Ризница настала дигиталним алатом, за избор најбољих примера креираних дигиталних садржаја насталих током реализације наставе на даљину. Циљ је био да се нови дигитални садржаји настали током реализовања наставе на даљину учине видљивим и доступним, да се формира база аутентичних и применљивих радова и промовишу примери добре праксе. Рад Емине Златар и Јасмине Цветић, Пролеће све покреће, налази се у бази, ризници одабраних радова. Ради се о тематском дану где су повезанни следећи предмети: српски језик, математика, ликовна култура, пројектна настава и где су обрађене следеће наставне јединице: ,,У гостима”, Десанка Максимовић - обрада; Сабирање и одузимање до 100 (текстуални задаци) - утврђивање; Преобликовање - утврђивање; Пролеће - радионица. Mentimeter, Thinglink, Biteable, Prezi, Paadlet су алати који су употребљени за израду наставног садржаја. Линк који води ка раду: https://www.thinglink.com/scene/1320129506165391361

Рад Емине Златар и Милице Милошевић, Материјали, налази се у бази, ризници одабраних радова. Ради се о тематском дану где су повезанни следећи предмети: свет око нас, српски језик, математика, ликовна култура, народна традиција и где су обрађене следеће наставне јединице: Материјали - обрада; ,,Три прасета”- утврђивање; Сабирање и одузимање до 100 - утврђивање; Преобликовање - утврђивање; Занимања. Thinglink, Paadlet, Popplet су алати који су употребљени за израду наставног садржаја. Линк који води ка раду: https://www.thinglink.com/scene/1321499417815023618

 

 

Ученици одељења 3/3 су обележили Светски дан књиге

 

У присуству великог броја колега, директора, ученика наше школе и ученика и наставника из Словеније, Турске и Пољске који су били на размени ђака у оквиру Еразмус пројекта, у петак 6.марта 2020. године са почетком у 12:15 у холу наше школе одржан је јавни час на енглеском језику под називом Serbia који су извели ученици од V-VIII разреда са наставницама Зорицом Петровић, Горданом Видовић и Милом Савић Томић уз подршку учитељице Љиље Милић и колеге Аце Банковића. На диван начин у холу школе ученици су представили лепоте и пределе наше земље, културне знаменитости и споменике и народну традицију путем видео презентације. Ученици фолклорне секције коју води колегиница Љиља Милић извели су наше традиционално коло.

 

Школска управа у Крагујевцу
 и Центар за образовање Крагујевац, расписали су
КОНКУРС
„Стварамо заједно“
за избор најбољих примера добре праксе
Циљ овог конкурса био је приказивање примера добре праксе и размена искустава и идеја, оснаживање креативности, тимског рада и заједништва у стварању. Ове године акценат је био на примерима добре праксе (пројектна настава, часови редовне наставе и ваннаставне активности).
Основна школа „Вук Стефановић Караџић“ је на овај конкурс послала 5 радова:

  • Пластичне кесе, да или не, Биљана Живковић, Емина Златар, Вера Маринковић и Јасмина Цветић
  • Хирошима и Нагаски, 74 година касније, Биљана Живковић, Лидија Јевтић и Марина Катанић
  • Јавни час  ,,Вук Стефановић Караџић и Марко Краљевић кроз песму и игру”, Слађана Ђукановић и Љиљана Цатић
  • Пилот-пројекат Кликери-за Тим: Биљана Живковић и Мирјана Милосављевић
  • Здрава исхрана, Емина Златар у сарадњи са Наташом Белић, из ОШ „Рада Шубакић“ из Груже

Сви радови биће објављени на сајту Центра за образовање, Крагујевац. На  листи радова одабраних за јавну презентаију нашла су се два рада из наше школе:

  • Пластичне кесе, да или не, Биљана Живковић, Емина Златар, Вера Маринковић и Јасмина Цветић
  • Хирошима и Нагаски, 74 година касније, Биљана Живковић, Лидија Јевтић и Марина Катанић.

Јавно презентовање одабраних радова одржано је 15. 01. 2020. године у Свечаној сали Прве крагујевачке гимназије у 19 часова у Крагујевцу.

 

Дана 5.01.2020.год. чланови еколошке и етно секције су ишли у шуму да секу бадњак. Наставнице Тања Миладиновић и Марина Катанић су упознале ученике да бадњак симболише храст који су пастири донели у пећину где је рођен Исус и који је заложен да угреје хладну пећину.Увек се бира младо право стабло храста, што су ученици и урадили.Бадњак је унет у школу а своје су ученици понели кућама.

 

У петак, 27. децембра 2019. године у нашој школи је одржан традиционални ''Новогодишњи вашарчић''. Вашарчић је обухватао 33 продајне поставке; представу ''Капетан Џон Пиплфокс''; новогодошњу мелодију-микробит; радионице ''Друштвене игре'', ''Математичке игре'' и ''Тајни пријатељ'' (енглески језик); презентацију дигиталних уџбеника из српског језика и ''Географски квиз''. Циљеви су нам били: промоција дечијег стваралаштва и предузетништва; промоција секција, допунске и додатне наставе као и рад на укљичивању родитеља у активности школе и унапређивању сарадње са њима. У организацији и реализацији радионица учествовало је 773 ученика и 49 наставника а у осталим активностима преко 100 ученика и 15 наставника. ''Новогодишњи вашарчић'' је, уједно, део активности у оквиру одрживости пројекта ''Предузетничка педагогија – предузетна деца''.

Учесници продајног дела:

  • Ученици 5/2 (23) са наставницом Катарином Туцаковић
  • Ученици 3/1 (29) са учитељицом Слађаном Ђукановић
  • Ученици 3/2 (27) са учитељицом Љиљаном Цатић
  • Ученици 1/3 (27) са учитељицама Александром Костадиновић и Ереном Митровић
  • Ученици 6/5 и Ђачког парламента (26) са наставницом Горданом Видовић и психологом Мирјаном Милосављевић
  • Ученици 8/4 и 5/4 (14) са наставницама Тањом Миладиновић, Миљаном МиловановићГорданом Стевановић и Радмилом Шиљковић
  • Ученици 2/1 и 2/2 (43) са учитељицама Иреном Симовић и Јеленом Рафаиловић и наставницим Милом Савић Томић
  • Ученици 2/3 (24) са учитељицама Кристином Стојановић и Весном Живановић
  • Ученици 6/4 и 8/2 (30) са наставницама Сањом Срејић, Мајом Мрдаковић и Марином Катанић
  • Ученици 5/5 (28) са наставницом Катарином Недић
  • Ученици 1/5 (25) са учитељицом Милицом Милошевић и педагогом Јасмином Цветић
  • Ученици 3/3 и 1/1 (54)  са учитељицама  Виолетом Стошић и Емином Златар и логопедом Биљаном Маринковић
  • Ученици 5/1 (30) са наставницом Јеленом Луковић
  • Ученици 7/1 (10) са наставницом Јеленом Николић
  • Ученици 4/3 (15) са учитељицом Сузаном Сунајко Јовић
  • Ученици 6/1 (10) са наставником Николом Ненковићем
  • Ученици 7/4 (4) са наставницом Јеленом Миковић
  • Ученици 3/5 (30) са учитељицом Светланом Милановић
  • Ученици 4/4 (22) са учитељицом Иреном Ђорђевић и педагошким асистентом Слађаном Миладиновић
  • Ученици 2/5 (18) са учитељицом Горданом Николић
  • Ученици старијих разреда (5) са наставницама Биљаном Живковић и Слађаном Вукомановић
  • Ученици 2/4 (26) са учитељицом Маријом Вукојевић
  • Ученици 4/5 (23) са учитељицом Весном Михајловић Јевтић
  • Ученици 3/4 (28) са учитељицом Љиљаном Милић
  • Ученици 1/2 (238 су са учитељицом  Јасмином Љубисављевић
  • Ученици 7/5 (10) са наставницом Зорицом Петровић
  • Ученици старијих разреда (5) са наставницама Светланом Николић и Иреном Станић
  • Ученици 1/4 (17) са учитељицом Сузаном Миловановић
  • Ученици 4/2 (28) са учитељицом Слађаном Милошевић
  • Ученици 4/1 (27) са учитељицом Сузаном Тасић
  • Ученици 7/2 (8) са наставницом Лидијом Јевтић
  • Ученици из Трмбаса (14) учитељицама Тином Обрадовић и Иваном Ломигора
  • Ученици из Букоровца (8) са учитељицом Горданом Марковић
  •  

    Представу ''Капетан Џон Пиплфокс'' припремили су ученици 4/1 и 4/2 (7 ученика) , учитељице Слађана Милошевић и Сузана Тасић и наставник Драган Раковић. Представа је изведена 24.децембра за ученике наше школе и 25. децембра за предшколце.

     

Новогодошњу мелодију-микробит припремили су ученици 5/5 са наставницом Јеленом Луковић и приказали су је 25. децембра за предшколце и на отварању самог Вашарчића.

Радионицу ''Друштвене игре'' (шах, пикадо, не љути се човече, монопол...) организовали су наставници Милан Петровић, Ненад Филиповић и Иван Станојевић, за све посетиоце Вашарчића.

Радионицу ''Математичке игре'' организовале су наставнице Мирјана Петровић и Невенка Спасојевић, за све посетиоце Вашарчића.

Радионицу ''Тајни пријатељ'' (енглески језик) организовале су наставнице Јасмина Новичић и Александра Дачић за ученике 8/2 и 6/3 (50).

Презентацију дигиталних уџбеника из српског језика организовале су наставнице Марија Нешић и Весна Димитријевић за ученике 5. разреда.

''Географски квиз'' припремиле су наставнице Лидија Јевтић и Драга Кесић, за све посетиоце Вашарчића.

 

 

 

Тим за заштиту деце од занемаривања, насиља и злостављања је у месецу децембру спровео превентивну активност у сарадњи са разредним старешинама млађих и старијих разреда. Идеја је била писање лепих порука и мисли које би вршњаци упутили једни другима, поводом предстојећих празника и иначе, како би се лепим речима обратили својим другарима и окружењу. То је уједно био и назив активности, Лепе поруке. Тако су мисли ученика преточене у лепе речи и поруке за срећу и јачање самопоуздања у изградњи личности ученика.. Активност је спроведена као жеља да се у ученицима пробуде и подстакну лепа осећања и подели љубав и све оно лепо што мисле једни другима, као вршњаци, али пре свега као другари и сарадници у дружењу и раду. Лепе поруке, скројене на различитим украшеним калупима, ученика старијих разреда изложене су на паноу у холу школе под називом ,,Срце куца лепе речи“, док су лепе поруке ученика млађих разреда дељене на приредби која је у школи реализована за предшколце, као мали знак пажње и топлине коју садашњи ђаци деле са будућим ђацима школе и генерацијом која нам долази. Целокупна активност успешно је реализова у сарадњи са разредним старешинама свих одељења.

 

У понедељак, 16.12.2019.одржано је предавање за ученике првог разреда ,,Основи безбедности деце“. Предавање је одржао школски полицајац, у сарадњи са својом колегиницом из МУП-а Крагујевац. Са ученицима су разговарали о улози полицајца у животу школе и деце уопште, како им он може помоћи у насељу, школи или на било ком месту у граду. Такође, разговарали су о примерима небезбедног понашања, односно да није добро, ни препоручљиво разговарати са непознатима, а никако поћи са непознатима било куда. Такође, ученици су се подсетили важних бројева телефона у случају опасности, 192 полиција, 193 ватрогасци, 194 хитна помоћ. Са ученицима се говорило и о опасностима на Интернету, како могу и треба да косристе Интернет уз надзор и сарадњу са родитељима, собзиром на опасности које им тамо прете. Предавању су присуствовали ученици одељења I/1 и I/2, са својикм учитељицама Емином Златар и Јасминаом Љубисављевић.

 

У среду, 11. децембра на Природно-математичког факултета у Крагујевцу у организацији удружења KLETT друштво за развој образовања и Природно-математичког факултета одржано је представљање Лексикона стваралаца у предуниверзитетском образовању. У намери да јавност упозна са стручним и научним стваралаштвом просветних радника у Србији и тиме афирмише професију наставника, KLETT друштво за развој образовања објавило је Лексикон стваралаца у предуниверзитетском образовању, чији су аутори др Миленко Кундачина и мр Мирјана Пајић Илић. Сврха Лексикона је да представи 1000 просветних радника који активно стварају и издвајају се у својој професионалној популацији те да и њих и остале подстакне на даљи професионални развој. У Лексикону се налази биографија наше колегинице Биљане Живковић, насатавнице физике у ОШ „Вук Стефановић Караџић“.

 

У оквиру Дана физике, у нашој школи , 10. децембара 2019. године, одржане су следеће активности: У ХОЛУ ШКОЛЕ: ИЗЛОЖБА ПОСТЕР РАДОВА УЧЕНИКА VI РАЗРЕДА - Светлна Николић. Дежурни ученици, који су уједно и аутори постера, презентовали су своје радове и демонстрирати огледе, свим заинтересованим ученицима, учитељима и наставницима.

У КАБИНЕТУ ФИЗИКЕ: ПРЕДАВАЊЕ НА ТЕМУ РАД СА ДАРОВИТИМ УЧЕНИЦИМА И ПРИКАЗ ПИЛОТ-ПРОЈЕКТА КЛИКЕРИ - Биљана Живковић, Мирјана Миосављевић и Ана Марковић, наставник физике у Првој крагујевачкој гимназији.

 

У петак, 29.11.2019.године одржaн је седми по реду Фестивал науке у Првој крагујевачкој гимназији, ,ДАЈ(Т)Е СЕ НА ЗНАЊЕ”. Чланови Еколошке секције и експерименталне секције Хокус-покус, са својим наставницама Тањаом Миладиновић и Биљаном Живковић, посетили су фестивал. Поред ученика и наставника Прве крагујевачке гимназије своје поставке су имали факултети, средње и основне школе. Гости фестивала били су гимназије из Београда, Новог Сада, Краљева, Пожеге, Новог Сада, Сремских Карловаца, Брежица, Љубљане, Котора. Наши ученици су имали прилику да погледају бројне експерименте, изложбе, презентације као и да се укључе у реализацију неких од радионица.

 

У петак, 29.11.2019. године, у Галерији градског дома, одржана је промоција књиге Моја се мама боји мостова Александра Јањушевића. Сарадња са сјајним песником за децу се наставила и овај пут. Странице ове књиге красе радови наших ученика: Луке Мандића 4/1 (учитељица Сузана Тасић), Аљоше Секулића 4/5 (учитељица Сузана Сунајко Јовић), Лазара Гајића 5/1, Луке Томића 5/1 (учитељица Емина Златар).

 

Угледни час 25.11. "Палестина у прошлости и садашњости". Лидија Јевтић и Драга Кесић са ученицима 7/4,7/2,и 8/5

 

Дана 25.11.2019. године, у одељењу I1, ОШ,,Вук Ст. Караџић“ одржан је тематски дан ,,Здрава исхрана". Учитељица Емина Златар је у сарадњи са колегиницом Наташом Белић, учитељицом ОШ,,Рада Шубакић" из Груже, изабрала ову тему јер се прожима кроз све наставне програме и садржаје. Наставни садржаји прилагођени су тематском дану, као и наставни предмети. Сматрамо да тематском интеграцијом и применом иновативних техника и метода рада обрада теме биће динамичнија, активнија а самим тим деца ће брже усвојити трајна знања, што и јесте циљ. Због свеобухватност теме, коју је могуће уско повезати са свакодневним животом, могуће је успоставити корелацију са већином наставних предмета. Међупредметни и интердисциплинарни приступ у учењу и настави значи повезивање различитих предмета у логичке јединице организоване око једне теме, идеје или феномена. Корелација представља повезаност садржаја наставног предмета са осталим областима васпитно-образовног рада у школи. Корелација или повезивање представља повезивање наставних садржаја више наставних предмета једном темом у једну целину, што је веома важно због интегралности ученикове личности. Строго одвајање појединих наставних предмета није у потпуности у васпитно-образовној функцији, јер садржаји треба да се подржавају и потпомажу чиме се омогућава трансфер знања ученика из једне у другу област. Иако су садржаји васпитно-образовних програма који се остварују у школи подељени на области васпитно-образовног рада, односно наставне предмете, потребно је да се они интегришу у новим условима. У школи, иако постоји предметна настава са посебно издиференцираним васпитно-образовним областима кроз различите наставне предмете, интеграција је могућа кроз корелацију наставних садржаја и тематско планирање. Међупредметни и интердисциплинарни приступ у учењу и настави значи повезивање различитих предмета (дисциплина) у логичке јединице организоване око једне теме, идеје или феномена. Интеграција може да се обави на нивоу садржаја унутар једног предмета, наставних подручја или читавог домена знања. Кључне компетенције и општи исходи јачају се преко појединачних предмета, они бивају оснажени и преко интеграције предметних знања и учења. За планирање и примену процеса тематске наставе и учења, сарадња између наставника је природна и има суштински значај. Тематски приступ настави и учењу ствара могућности за:

● Повезивање информација и знања која ученик стиче на различите начине и из различитих извора, што успоставља и обогаћује значај важних концепата у образовању и у обликовању ставова и вредности;

● Успостављање различитих повратних информација између искуства стеченог у породици, заједници и култури с једне стране, и учења у школама с друге стране, при чему се интегришу знање и вештине стечене у школи са ситуацијама у свакодневном животу

; ● Постепена изградња знања кроз учење попут детекције и интерпретације;

● Посматрање истог проблема, феномена или идеје из различитих углова и на различит>е начине, што помаже успостављању система различитих концепата и значења. Интегрисани тематски приступ учењу и настави омогућава наставницима да: ● Користе различите облике и технике наставе (мали индивидуални пројекти, различити облици тимског рада ученика, непосредна настава, учење откривањем и истраживањем, класична предавања, кооперативно учење, уз мноштво такмичарских и кооперативних игара...)

. У другом полугодишту је планиран наставак сарадње са колегиницама Наташом Белић и Славицом Николић из ОШ ,,Рада Шубакић“ из Груже. У плану је организовање тематског дана.

 

Представу Желим да будем нормалан, у среду, 13.11.2019. године одгледали су ученици другог и трећег разреда. „Желим да будем нормалан“ је представа која говори о потрази за срећом. Она често није лако уочљива, а још чешће се налази у стварима за које подразумевамо да нам припадају. Рудолф, слепи миш, морао је да напусти своју најбољу пријатељицу, вештицу Клару, и сигуран кутак у коме је са њом живео, да би схватио да не треба да се упоређује са онима у чијој кожи није био. Није могао ни да замисли какви проблеми њих муче и за чим они чезну, и схватио је да права срећа лежи искључиво у потпуном прихватању себе. Аутор текста је Теодора Попова, сценографија је дело Милоша Миловановића и Алине Лињкова-Вељковић (израдила је и костиме, заједно са Иреном Јовановић). Музику је осмислио Лазар Новков, а кореографију Александар Лекић. Графичко обликовање било је поверено Дејану Петровићу, а израда сценографије Радету Крстићу.

 

Наша школа је и ове године учествовала на дечијем ликовном наградном конкурсу Форма Идеалне, Нацртај, обоји и освоји на тему "Моја идеална соба". Нa адресу компаније Форма Идеале пристигло је преко 60 000 радова.Том приликом, ученици 1/5 освојили су следеће награде:

ПРВА НАГРАДА (дечија соба): Димитрије Јовановић

ЧЕТВРТА НАГРАДА ( идеална свеска):Никола Матовић

Свечана додела прве три награде је организована 9.11.2019. у београдском салону намештаја Форма Идеале - у Екстра центру. Као добитник прве награде, Димитрије је присуствовао свечаности на којој му је уручен ваучер за освојену награду. Малишане забављао Миња Субота уз пратњу балерина Дечијег културног центра Београд. Идеална свеска и захвалница за учешће на конкурсу за Николу је послата на адресу школе.

 

Дана 8.11.2019. године ученици III1 и III2 су приказали јавни час на тему ,,Вук Стефановић Караџић и Марко Краљевић кроз песму и игру”, који су припремили са својим учитељицама Слађаном Ђукановић и Љиљаном Цатић, уз техничку подршку колеге Александра Банковића као и госта бившег ученика наше школе Огњена Андрића који је одсвирао једну песму на гуслама. Час је изведен у холу школе пред директором, колегама, члановима Школског одбора школе, члановима Савета родитеља школе, родитељима ученика оба одељења и ученицима. У реализацију часа укључени су сви ученици оба одељења. Час је осмишљен на један иновативан начин. Повезивањем различитих садржаја остварене су међупредметне компетенције као и корелација више предмета. Захтеви нису били једноставни, осим текста који су учили, ученици су имали задатак да запамте када је чији ред и испрате сваки следећи свој наступ. Активности су се смењивале од приче, преко игре и песме. Велики број њих био је први пут на сцени и пред публиком што је додатна одговорност. Циљ часа је да ученици усвоје градиво трајно, на њима занимљив начин, што говори и њихова повратна информација о часу, ево неких одговора на питање посебно ми се допало: Осећала сам се као звезда; Допала ми се тема часа; Када нас је снимала телевизија; Научио сам нешто ново; Како смо били обучени; Аплауз; Када смо причали преко микрофона; Песма и игра; Час на бини; Текст који сам научио; Што смо причали пред родитељима;Организација;Презентација преко видео бима;Посебно ми се допало што су сви учествовали... Да су били пуни утисака, срећни и поносни говори и то да су на евалуционом листићу наводили и предлоге могућих тема за следећи јавни час. Ученици су кроз овакав вид часа усвојили градиво о Вуку Стефановићу Караџићу и Марку Краљевићу – кроз игру и песму.Колико им је било интересантно и ако су сви заједно пробали само четири пута они су чак упамћивали и делове шта други говоре. Када смо их након часа питали шта су запамтили говорили су делове које су други ученици учили. Знали су сваки детаљ и којим се редоследом причало и шта се причало. Треба напоменути да је ово први јавни час реализован у млађим разредима у чијој су реализацији укључени сви ученици оба одељења. Исти утисци и речи хвале и задовољства биле су упућене и од стране родитеља, директора и колега који су час посматрали. Предлог колега је да се час понови за заинтересоване ученике након родитељских састанака. Овом приликом бих се у своје лично име и у име наших ученика, захвалиле на честиткама и речима хвале свим колегама које су то на било који начин учиниле. Честитке су упућене ученицима и нама као реализаторима, а све у циљу задовољства свих нас који смо у наставни процес укључени на било који начин. Напоменућу и то да су део часа и кратак прилог забележили и новинари РТК, а то је и прилика да се о раду у нашој школи чује и ван ње. Час је снимљен и ЦД ће добити сви ученици који су учествовали, а комплетна припрема са евалуацијом и ЦД-ом биће прослеђена Тиму који се бави унапређењем квалитета рада у школи.

 

У оквиру Дечије недеље, за новембар је планиран одлазак ученика четвртог разреда у позориште. Представу Тихи дечак, у уторак, 05.11.2019. године одгледали су ученици 4/1 и 4/2. У среду, 06.11.2019. године исту представу одгледали су ученици 4/3, 4/4 и 4/5. ,,Тихи дечак” је луткарска представа без лутака, то је плес прстију и глума тела, који су засновани на принципима такозваног платформ театра, где човек на сцени може бити уједно и глумац, и лутка, и сценски елемент, и реквизит. Дечак Вук прича своју причу. Он живи у великој кући на селу са родитељима и сестром Лејлом. Тата је ловац. Своју пушку чува у у закључаном орману на тавану. Понекад, дечак иде с татом у лов, али пушку не сме ни да пипне. Не може да пуца све док не положи испит за ловца. Једног дана, су открили да су таванска врата откључана и кренули у истраживање тајанственог простора. Међу пауцима, слепим мишевима и старим новинама, пронашли су забрањено благо, кључ од ормара у којем је отац крио пушку. Текст за ову представу написали су Ана Душа и Тин Грабар, који потписује и режију. Музику је урадила Митја Врховник Смрекар, а костиме Сара Смрајц Жнидарчич. У представи играју Миломир Ракић, Љубица Радомировић, Милош Миловановић и Сања Матејић.

 

У суботу 19.10.2019. године организован је “Дан здраве хране и здравих стилова живота”. У организацији и реализацији учествовали су ученици и наставници узимајући учешће на различите начине- продајним штандовима, радионицама, израдом плаката, организовањем излета у школском дворишту и сл. Промоција здравог живота организована је у циљу развијања пре свега компетенције за одговоран однос према здрављу, а уз то и других компетенција као што су комуникација, сарадња, дигитална компетенција и предузимљивост и оријентација ка предузетништву. Новац прикупљен продајом здраве ужине биће уплаћен у хуманитарне сврхе по договору.

 

У оквиру Сајма књига, Клет група је организовала на свом штанду угледне часове под називом ,,Е-учионица за 21. век“. Часовима су могли да присуствују сви заинтересовани професори разредне наставе и професори, наставници који предају предметну наставу. На тај начин су могли да се информишу о могућностима које нуди јединствена платформа, коју је формирала ,,Клет група“ (Нови Логос, Клет, Фреска). Тачније, кроз угледне часове су могли да сазнају нешто више не само о изгледу електронских уџбеника, већ и о начину њиховог коришћења у настави, да погледају е-садржаје које уџбеници нуде, да се позабаве задацима који се решавају на различите начине, а који су мултимедијални, да одгледају различите филмове. Такође, могли су да уоче разлику између ПДФ-уџбеника и електронског уџбеника. Циљ је био кренути од почетних корака, како се улоговати и постати део е-учионице, до коришћења, откључавања уџбеника, паковања у фолдер Мој садржај, преко формирања е-учионице и самосталног креирања задатака, за тзв. учење на даљину. Све наведено било је задатак едукатора и предавача, професора српског језика и књижевности, Весне Димитријевић за предметну наставу и професора разредне наставе Јасмине Љубисављевић, за разредну наставу. Своја стечена знања, али и позитивна искуства у оквиру својих угледних часова могле су да поделе са колегама из свих крајева Србије, који су посетили штанд Клета, али и са веома заинтересованим ђацима. Весна Димитријевић одржала је 6, а Јасмина Љубисављевић 5 угледних часова на самом штанду, 25. и 26. октобра. Изузетно искуство омогућило им је да уз техничку подршку Клета учврсте своја знања, али и да са задовољством представе свим заинтересованим посетиоцима колико активно користе е-уџбенике у својој школи и колико позитивних реакција код ученика то изазива и не само то, већ да је њихова настава постала настава 21. века, да задовољава потребе ученика и даје могућности за истраживање и унапређивање сопственог рада, уз сигурност да смо на правом путу и да постајемо дигитални наставници за 21. век.

 

У оквиру међународне недеље прогтамирања ученици наше школе радили су пројекте у програму Scratch и правили програме на Micro:bit уређајима. https://codeweek.eu

 

Час историје... Црна Гора од Берлинског конгреса до 1914. Групни рад... Одељење 8/5...Три значајне личности : Петар л Петровић, Петрар лл Петровић Његош и Кнез Данило... Свака група је обрађивала једног владара... Деца су користила информације из уџбеника и уз одобрење наставници интернет на часу. Нису унапред били информисани о методи и начину рада... Одлично су се организовали, синхронизовано радили и успели чак илустровати на флип чарту... На крају часа су урадили евалуацију сличности и разлике владара... Пре задовољна сам исходом! Постигли су све.

 

У четвртак, 10. октобра, ученици 3/5, 4/5 и 4/4 су са својим учитељицама Светланом Миланивић, Весном Михајловић Јевтић и Иреном Ђорђевић посетили огранак Градске библиотеке „Вук Караџић“ у Пивари. У петак, 11. октобра, ученици 3/1 и 3/2 су такође са својим учитељицама Слађаном Ђукановић и Љиљаном Цатић посетили огранак библиотеке у Пивари. Тог дана су и ученици 6/5 са својом разредном Горданом Видовић и ученици 7/5 са својом разредном Зорицом Петровић посетили библиотеку. Том приликом ученици су кроз разговор са библиотекарком упознати са начином рада библиотеке, са радним временом овог огранка као и са књигама које могу пронаћи у библиотеци. Ученици су овом приликом, а поводом Дечије недеље, добили бесплатно учлањење у библиотеку

 

У уторак, 8. 10. 2019. године, на платоу испред наше школе организован је Дечји шкраб на коме су нам гости били предшколци из вртића „Невен“. Наши четвртаци су били домаћини и као старији другари помагали су предшколцима да своје креативне идеје спроведу у дело. Дечји шкраб организовале су учитељице четвртог разреда: Слађана Милошевић, Сузана Тасић, Сузана Сунајко Јовић, Ирена Ђорђевић и Весна Михајловић Јевтић.

 

У понедељак, 7. 10. 2019. почела је Дечја недеља, која се ове године организује под мотом ДА ПРАВО СВАКО – ДЕТЕ УЖИВА ЛАКО, 30 година Конвенције о правима детета. Дечија недеља се традиционално одвија прве пуне недеље у октобру, са седмодневним програмом. Са програмом активности планираним у нашој школи упознали су нас чланови новинарске секције радио емисијом. Радио емисију су реализовале ученице Софија Вукосављевић, Сара Стошић и Ксенија Виријевић уз помоћ наставника Николе Ненковића и медијатекара Александра Банковића.

 

1.октобра 1941.године, немачки окупатори стрељали су преко 3000 недужних становника Крагујевца и околине, међу којима је било и ђака, деце.Поводом сећања на тај тужни догађај, сваке године свештенство, на челу са својим Владиком, узноси молитве на месту њиховог страдања. Наша Црква прогласила је све страдале Новомученицима Крагујевачким и убројала их међу Своје Свете. У понедељак, 21.10.2019.године, Епископ шумадијски Господин Јован, уз саслужење већег броја свештенства служио је Архијерејску Литургију код храма Новомученика Крагујевачких, на спомен подручју Шумарице у Крагујевцу. Молитвено сабрање било је праћено посебно надахнутим појањем ученика Богословије. Након Литургије сви присутни су се упутили за својим Архијерејом и наставили молитву Молебаном поред споменика V-3. Овом часном и надасве дирљивом чину присуствовали су и ученици ОШ“Вук Стефановић Караџић“ узимајући учешћа у Литургији и Молебану, заједно са својом вероучитељицом Иреном Станић.

 

Европска манифестација “Ноћ Истраживача” одржана је по десети пут у Србији 27.09.2019. године. Астрономско друштво “Аристарх” се активно укључило у обележавање овог дана тј. ноћи постављањем два телескопа на простору између стадиона “Чика Дача” и музеја “21. Октобар”. Мета посматрања је био величанствени Сатурн са својим прстеновима и највећим природним сателитом Титаном. Посетиоци су били презадовољни призором у окулару као и разговорима на астрономске теме са члановима друштва. Наш члан Неша на свом телескопу који има ГО-ТО монтажу показао је заинтересованима и поједине сјајније објекте дубоког неба, наравно уз ограду да је место окружено јавном расветом апсолутно неадекватно за такву врсту посматрања. Ипак, велика галаксија у Андромеди М31, кугласто јато М13 и прстенаста маглина М57 у Лири, открили су део својих лепота најупорнијим посматрачима. Посматрање је трајало око 2 сата док су поједини посетиоци остали са нама све док нисмо опрему утоварили у кола! Упознали смо и пар људи са изразитим интересовањем, па смо разменили контакте и договорили неко заједничко посматрање у правим условима за тако нешто, дакле ван града. У посети су нам били и ученици из О.Ш. “Вук Стефановић Караџић” заједно са својим наставницима Светланом Николић, Драгом Кесић и Лидијом Јевтић. Укупан број посетилаца је процењен на око 40-так. На фотографијама испод можете видети делић атмосфере са ове дивне вечери.

 

У „Европској ноћи истраживача“ која је реализована 27.09.2018. године, организован је и Квиз за ученике старијих разреда основних школа у Крагујевцу. У овом квизу под називом “„КУЛТУРНО НАСЛЕЂЕ ШУМАДИЈЕ”, учествовала је група ученика наше школе, у трочланом саставу:Магдалина Рајковић 8-1, Марија Станојловић 8-2 и Алекса Вељковић 8-3. Наши „ВУКОВЦИ“ су освојили треће место такмичећи се са ученицима осталих крагујевачких школа у познавању историје нашег града. Ученике су припремале и пратиле наставнице историје Марина Катанић и Сања Срејић.

 

Европски дан језика 26.септембар 2019. Основна школа „Вук Стефановић Караџић“ је обележила „Европски дан језика“ Главни носиоци приче су били ученици одељења 8/5 ,као и чланови ВТ тог одељења. Наставница немачког језика, Ивана Искреновић, била је подршка у реализацији идеја. Ученици су на маштовит начин написали песму са елементом помињања речи хвала на страним језицима,а шаљиво написаним српском ћирилицом.Песма је изрецитована и одзвањала је у свим учионицама у четвртак,26.09.2019. Направљени су прелепи хамери, заставице разних земаља, ученици су у шеширима разних боја носили од одељења до одељења цедуљице разних боја, а на којима је писало „Хвала“ на разним језицима. ВТ је спремио текст о овом дану,где су се могле чути информације о томе кад је почео да се слави овај дан,која је порука у овом дану.... Текст је читан и одзвањао је у свим учионицама. Порука је била на крају: „ Учите стране језике, јер човек вреди онолико колико језика зна“ Ипак не заборавите да негујете свој матерњи језик и нашу дивну ћирилицу. 26. септембар је протекао у лепим бојама, стиховима и дружењу.

Сазнајте више о светском дану језика

Песмица о језицима

 

 

У оквиру Недеље истраживача, 26.09.2019. године, реализован је обилазак културно- историјских споменика Крагујевца и Парка науке, чему су присуствовали и ученици наше школе са наставницом историје Сањом Срејић. Ученици су имали прилику да најпре обиђу Стару цркву и Стару скупштину где су чули нешто више о митрополији која се налазила на овом месту. Обилазак је настављен преласком преко бетонског моста, посетом Амиџиног и Михаиловог конака, уз упознавање са јединим очуваним грађевинама дворског комплекса Обреновића. Након тога, шетња је настављена до Прве крагујевачке гимназије и Парка науке, одакле се наставила ка улици Светозара Марковића где су видели јединствене објекте подигнуте током владавине кнеза Милоша Обреновића, а који су до данас остали сачувани у овој улици

 

У оквиру Недеље истраживача коју Центар за образовање Крагујевац организује, другу годину заредом, на трибини, под називом "Крагујевац кроз историју" учествовали су ученици 8/5, са професором историје Драгом Кесић. Трибина је одржана 26. 9. у Старој скупштини у реализацији професора историје ОШ "Станислав Сремчевић"

 

У оквиру Недеље истраживача, Центар за образовање Крагујевац је 26.09.2019.год. омогућио обилазак Парка науке, у дворишту Прве крагујевачке гимназије.Чланови еколошке секције, у пратњи наставнице Тање Миладиновић,су са великим интересовањем у Парку науке погледали инсталације, као што су: Ботаничка слагалица, Шапталица, Функционални модел самоодрживе еколошке куће, Дрво са фотоћелијом, Коцкоцикл, Подигни самог себе и Рефлексије.Највише им се допала Ботаничка слагалица, јер су могли да ређају биљке по различитим критеријумима: планинска,ливадска, водена, индустријска, отровна, медоносна, угрожена, заштићена, лековита, украсна, јестива, шумска и биљка влажних терена.

 

У оквиру Недеље истраживача, коју организује Центар за образовање Крагујевац, 26.09.2019.године, ученици одељења 41, 42 и 44 посетили су са својим учитељицама Сузаном Тасић, Слађаном Милошевић и Иреном Ђорђевић Парк науке у дворишту Прве крагујевачке гимназије. Ученици су имали прилику да погледају инсталације: Ботаничка слагалица, Шапталица, Функционални модел самоодрживе еколошке куће, Дрво са фотоћелијом, Коцкоцикл, Подигни самог себе и Рефлексије. У Парку науке домаћини су били ученици Прве крагујевачке гимназије који су нашим ученицима давали потребна објашњења и упутства о коришћењу експоната.

 

У оквиру обележавања Европске ноћи истраживача 2019. године, Центар за образовање Крагујевац, у сарадњи са @центар_за_промоцију_науке Београд, организовао је ТАКМИЧАРСКИ ФЕСТИВАЛ ПРЕДСТАВА на тему ,,Крагујевац јуче - данас - сутра". Драмске представе реализоване су у уторак, 24.09.2019.године од 13.30 до 16.30 часова, у Позоришту за децу Крагујевац. Нашу школу су успешно представили ученици III3, представом ТОРТА НА ПЕТ СПРАТОВА. У реализацији представе учествовале су учитељице Виолета Стошић, Александра Костадиновић и Емина Златар.

Трочлани жири у саставу:

  1. Јасмина Максимовић, наставник српског језика у ОШ ,,Драгиша Михајловић“,
  2. Сузана Милановић, струковни васпитач – специјалиста за драмско васпитање,

 ПУ ,,Ђурђевдан“,

  1. Драган Коларевић, учитељ, луткар, ОШ ,,Свети Сава“

донео је одлуку да за најупечатљивију приказану женску улогу прогласе  улогу мајке Јеле из представе ,,Торта на пет спратова“, коју је тумачила Невена Копуновић, ученица III3.

                 Централна манифестација Европске ноћи истраживача одржана је 27.09.2019. године, с почетком од  17 часова, на Ђачом тргу,  испред  Прве  крагујевачке гимназије.  Након бројних  занимљивих  и интерактивних активности, додељене су награде победницима квизова, литерарног конкурса и такмичарских представа. Награде је испред Цента за образовање КГ уручила Зорица Николић.

 

Ученици ОШ“Вук Стефановић Караџић, који су полазници Верске наставе, редовно посећују храм и узимају учешћа у Литургији. На почетку школске године,25.09.2019. године, свештенство храма Цара Лазара у Белошевцу, као и претходних година, радосно је дочекало ученике наше школе. После Литургије прочитане су молитве за призив Светог Духа, како би Господ деци упутио посебне благослове за успешно учење и превазилажење свих напора и обавеза које школовање изискује. Након молитве домаћини су припремили и послужење за децу , које је такође постало традиционално, а како се ту увек нађу оне посластице које деца воле, то бива и леп завршетак молитве и дивног дружења. 02.10. и 09.10.2019.године, такође смо учествовали у Литургији у поменутом храму. У наставку извештаја следе фотографијенаших вредних ђака, који увек срећни и весели радо долазе на молитву.

 

Уочи празника Рођења Пресвете Богородице, 20.09.2019.године, у Владичанском двору Епархије шумадијске одржана је главна прослава овогодишњих Госпојинских свечаности. Прослави је присуствовао Епископ шумадијски Годсподин Јован, представници Школске управе града Крагујевца, свештенство, награђени ученици , ученици учесници у извођењу програма, родитељи наставници и вероучитељи. У току прославе, ученици основних и средњих школа приказали су део програма којим су обележавали дане посвећене Мајци Божијој. Приказан је и филм снимљен у току наградног путовања по Грчкој, а на крају свечаности Епископ шумадијски Господин Јован уручио је дипломе награђеним ученицима на конкурсу школске 2018/2019. године, а који се одвијао под називом:“Свети Сава и Српска Црква у наручју Пресвете Богородице“. Николета Луковић, ученица 5/2 одељења ОШ“Вук Стефановић КараџиЋ“ из Крагујевца јесте једна од добитница дипломе, а самим тим и престижне награде „Путовење у Грчку“ у трајању од неколико дана,у септембру 2020.године. Николета је награђена за ликовни рад на задату тему и њен труд и љубав коју је показала у свом раду су препознати и високо оцењени.

 

Свештенство Саборног храма Епархије шумадијске сваке године организује путовање у Грчку, за ученике Верске наставе, а који су награђени за своје ликовне и литерарне радове у оквиру Госпојинских свечаности. Јована Милуновић и Елена Пантић, ученице ОШ“Вук Ст.Караџић“ из Крагујевца, су заједно са својом вероучитељицом Иреном Станић и осталим учесницима путовања боравиле у Грчкој у периоду 11.09.-15.09.2019. године. На пут је пошло 38 ученика у пратњи 2 свештеника, 1 вероучитеља и 2 вероучитељице. У току путовања обишли су манастир Хиландар и Пантелејмон на Светој Гори, крстарили бродом уз Свету Гору и разгледали манастире, обишли манастир Каково (метох манастира Хиландара) и манастир Свете Лидије у Аспровалти, цркву Светог Димитрија у Солуну и Зејтинлик. Једну ноћ дечаци су провели у манастиру Хиландару, док су девојчице крстариле бродом око Свете Горе, а потом биле смештене у хотел „Тхеоксенија“ у Уранополису. Наредног дана и дечаци су се прикључили овом делу групе и смештени су у хотел. У току путовања деца су доживела нешто несвакидашње. Видели су многе светиње, поклонили се и целивали мошти многим Светитељима, уживали у купању у Егејском мору и дивној и богатој грчкој трпези. Стекли су нова другарства и веома богата нова искуства. Током путовања није било никаквих проблема. Деца су била здрава и послушна. Време је послужило у најбољем могућем изадању тако да је све протекло, може се рећи , савршено. Благослов Господњи и Пресвете Богородице били су са овом дивном децом и њивим пратиоцима на сваком кораку, тако да остају дивна и богата сећања.

 

У сарадњи Муп-а и Црвеног крста Крагујевца, 9.9.2019. за све ученике првог разреда наше школе одржано је предавање у два термина. Том приликом ученици су могли да чују шта је Црвени крст, чиме се бави, као и шта је подмладак Црвеног крста. Такође, чули су да ће ускоро постати део подмлатка Црвеног крста, такозвани Петлићи. Ученицима је то посебно бвило интересантно. Потом им је полицајац говорио о мерама предострожности и правилима понашања у саобраћају. Његова прича била је праћена презентацијом, кроз коју су ученици могли да виде различите приказе неправилног, односно правилног понашања у саобраћају. Истакао је о чему посебно водити рачуна на путу од куће до школе и обрнуто, али и уопште приликом кретања у саобраћају, као пешаци или бициклисти, потребно је да ученици буду опрезни и веома одговорни. На крају су разговарали са полицајцем и постављали интересантна питања.